reklama

Deti dokonale otestujú našu trpezlivosť

Kým som nemala prvého drobca bola som presvedčená, že som úplný kľuďas. Teda aj v manželstve som párkrát zažila občasné návaly hnevu. Ale ešte väčšie prekvapenie nastalo, keď sa môjmu krásnemu bábätku podarilo nechtiac rozkývať moje pohodové nervy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

No veď to poznáme, okúpaný, napapkaný, prebalený a mal by teda spinkať. Po náročnejšom dni, kedy ani cez deň veľa nenaspinkal som sa už tešila na zaslúžený odpočinok. A on nie a nie. Namiesto môjho vytúženého pokoja ma čakal dosť hlasný plač z ťažko identifikovateľného dôvodu. Vždy sme to nejak zvádli, niekedy s vypätím všetkých síl, ale zvládli. Keď som sa stala matkou, prvé chvíle s tým malým klbkom šťastia som len od dojatia preplakala. Bola som tak šťastná a vďačná. Je to nádherný, neopísateľný pocit, keď po 9 mesačnom nosení nového života a pôrode príde zrazu ten okamih. Držíte svoje dieťatko v rukách a je pre Vás najkrajšie na svete. Ešte trocha popučené, či s malinkými vyrážkami, červenučké, ale Vaše. Je to plnohodnotný človiečik len v menšom vydaní. Nevinný, bezbranný, úplne odkázaný a závislý na matkinej starostlivosti. Všetky tie nádherné pocity šťastia sa striedajú s pocitmi zodpovednosti, či obavami. A niekedy prichádza aj nervové vypätie. Môžem úprimne napísať, že pri druhom synčekovi (8,5 mesačnom) som zatiaľ takáto vypätá ešte nebola. Dúfam, že to ani nepríde. Zdá sa, že je omnoho pokojnejší práve preto, že ja som sa už toho o pokoji stihla niečo naučiť. Môj starší chlapček, skoro 5 ročný je poklad, ale keď sa nahnevá akokeby som videla seba. Ajajaj, neplatí výrok "Ja neviem prečo sa tak správa a odkiaľ to má." Musela som byť k sebe úprimná. Dieťatko je mojím zrkadlom. Raz som čítala, že ak sa nám nepáči správanie našich ratolestí, je načase zmeniť naše správanie k nim. Aká veľká pravda to je a viackrát sa mi potvrdila pri výchove. 
Materstvo nás veľa učí o trpezlivosti. Avšak netrápme sa, dávame našim drobcom to najlepšie, čo je v našich silách. A niekedy popri každodenných povinnostiach tej trpezlivosti veľa neostane. Avšak zachovať si pokoj sa dá, občas je to veľká drina, ale nie je to nemožné. 
Snažím sa to učiť aj ja. Fakt sa zlepšujem a mám z toho veľkú radosť. Našim dobrým správaním sa dá vždy premôcť detská tvrdohlavosť a neposlušnosť. Len treba mať väčšiu výdrž ako oni a to dá pekne zabrať. Detská výdrž je obdivuhodná, ale predsa môžeme zvíťaziť a zachovať si pokoj. Niekedy sa to nezaobíde bez pár výchovných po zadku, ale aj nacapať im sa dá s kľudom. Premôžeme dobrým zlé. Keď sa starší synček nepekne správa, učím ho uvedomiť si to a ospravedlniť sa. Vtedy ho vždy objímem a poviem ako ho veľmi ľúbim. A samozrejme, aj ja jeho poprosím o prepáčenie, keď viem, že som reagovala prehnane. Detská dušička je úprimná, pravdivá, nemá rada faloš. Ako rodičia sa nemusíme báť priznať si aj chybu, má to pre deti obrovský význam. 
Ako každá maminka aj ja si veľmi želám vychovať z našich detí dobrých, láskavých, ale aj odvážnych ľudí, ktorí sa nevzdajú a pôjdu za svojím cieľom. Deti sú nádherným Božím darom, my mamky máme veľkú zodpovednosť zahrnúť ich láskou a pochvalou. Vložiť do nich dobré hodnoty, úctu, vďačnosť, toleranciu, lásku k sebe aj ostatným. Učiť ich nielen slovami, ale hlavne byť im príkladom v skutkoch. Ukázať im ako riešiť aj ťažsie situácie, ako sa nikdy nevzdávať, ako pomáhať druhým. Je tak veľa úžasných vecí, ktorými môžeme ovplyvniť ich životy už teraz v detstve. Keď dospejú, nestratia to. Aj keby na nejaký čas zišli na horšie chodníčky, to hodnotné, čo sme im odovzdali ich vráti naspäť na správnu cestu. 
Je to veľká úloha a veľké šťastie, keď sa na tom podieľajú obaja rodičia. Otcovia majú obrovský vplyv buď dobrý, alebo žiaľ zlý. O to väčší obdiv majú všetky ženy, ktoré sú na výchovu samé, alebo manžel nejde detičkám dobrým príkladom. Prajem Vám zo srdca dvojnásobne viac síl.
Mamky, buďme vďačné za naše poklady, pomôžme im stať sa ľuďmi, ktorí v dobrom ovplyvnia náš svet a ktorí sa v ňom nestratia.
Neobviňujme sa, ak sa nám nie vždy darí všetko zvládať na výbornú. Aj keď nás deťúrence nahnevajú nehovorme o nich zle. Slová majú väčšiu moc ako si myslíme. Obklopujme ich láskou, objatím, dobrými slovami a pochopením. Toho nikdy nie je dosť a je to nesmierne dôležité, aby z ich vyrástli vyrovnaní celiství ľudia. A hlavne nezabúdajme, že sú deťmi a majú právo aj neposlúchať. Veď aj nám sa občas podarí čo to vysrstiť. Vďaka nim sa stávame pokojnejšími, nesebeckejšími, obetavejšími ženami.
DETIČKY SÚ PRE NÁS DOKONALÝM, VZÁCNYM DAROM OD BOHA. Darom, ktorý treba chrániť.

Katka Štugnerová

Katka Štugnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 36 rokov, som manželka úžasného manžela a mamina troch krásnych chlapčekov. Veľmi rada píšem básne, skladám texty. Je to pre mňa najlepší spôsob ako vyjadriť svoje emócie. Robím si zápisky skoro o všetkom čo ma zaujme, čo zažívam. Život je Dar od Boha. Je krásny, aj keď nie vždy ľahký. Prináša rôzne situácie, z ktorých sa môžeme poučiť, meniť, posúvať vpred :) Mojím cieľom je hlavne povzbudiť a motivovať. Dobré slová v správny čas majú obrovský význam, či už sú povedané, alebo napísané. Zo slov sa vieme nasýtiť, sú vzácnym pokrmom pre naše vnútro...Tak ako je dôležitý a nenahraditeľný chlieb pre naše telo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu