reklama

"Maminka už viem, prečo ste sa s ockom pohádali..."

Deň ako každý iný, všetko sa vyvíjalo výborne. Čo som mala naplánované som postíhala. Vracala som sa s najmenším synčekom z prechádzky, cestou sme vyzdvihli v škôlke staršieho. A šup šup domov, naplniť prázdne brušká.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ale...kde sa vzala, tu sa vzala pozvala sa na návštevu "pani hádka" Poznáte ju? V mojich dobrých plánoch nemala ani náhodou miesto. Žiaľ, prišla akurát, keď bol doma aj manžel z práce. Úplne nevhodne a nečakane. Ani on ju nepozval a neplánoval pustiť do nášho krásneho bytu. Ale bola už tu a narobila šarapatu, rozvírila pokojnú hladinu našich emócií, spôsobila zvýšenie tónov v našich hlasoch. Odišla a nechala čudnú, smutnú atmosféru. Predtým ako narušila náš spoločný obed a príjemnú atmosféru sme sa s manželom objali, pobozkali. Náš starší synček reagoval: "Mne sa to nepáči, lebo keď sa len vy dvaja ľúbite, tak mňa neľúbite. Tak sme poľúbili aj jeho. A idylka pokračovala...Ešte som dodala, aby bol šťastný, že sa s ockom stískame a nehádame.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto by bol povedal, že o polhodinu budú hromy, blesky u nás. Pani "hádka" prišla s úplnou banalitou ako vždy. Len dobre nafúkla a zveličila maličkosť. Väčšinou ju majstrovsky odbijeme a neskočíme na jej maniere. Teraz nás však dostala. Tak nám treba, nemali sme sa dať.

Ešte, že máme našich krásnych synčekov, ktorí cez zamračený oblak v byte svietili ako slniečka. A náš starší múdry chlapček ma úplne dostal svojou reakciou. Spýtal sa ma: "Maminka, vy ste sa s ockom pohádali naschvál však? Aby ste mi ukázali, že je lepšie sa ľúbiť ako hádať. Už to viem."

Ostala som v užase, dojatá a v srdci už nebolo miesto pre zbytočný hnev. Len som si pomyslela, že ako rýchlo si niekedy necháme vziať to krásne medzi nami pre obyčajné hlúposti. Hneď som to išla povedať manželovi, zobral synčeka na ruky a silno ho objal. Atmosféra lásky a teplo domova sa vrátili. Ja som šťastná, že sa už neviem dlho hnevať, vôbec k ničomu to nevedie. Čím skôr to pochopíme, tým lepšie. Hádku vyhodíte dverami a príde oknom. Nevadí, treba ju vyhodiť znova. O to viac, ak máme už aj detičky. Musíme im vytvoriť prostredie lásky, šťastia, pokoja a bezpečia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prešla ďalšia polhodinka...Manžel ležal na koberci v detskej, hral sa s našimi drobcami. Ľahla som si vedľa neho, objala ho a starší synček sa vyvalil cez nás. Už nepovedal, aby sme sa neľúbili. Myslím, že bol šťastný, že je všetko OK ako predtým. A ja som bola šťastná, keďže podľa neho bola celá hádka len "naschvál". Sme naozaj presvedčiví herci, túto hádku by nám každý uveril. Dostali sme všetci traja lekciu, že je lepšie sa ľúbiť ako hádať. A aj najmenší synček mal úsmev na tvári, čo dosvedčovalo, že všetko je tak, ako má byť. 

Tieto spoločné chvíle sú pre mňa cennejšie, nad všetky ostatné. A ja som pevne rozhodnutá, že pred "pani hádkou" bude u nás znova na veľmi dlho zamknuté. A ak sa zas niekedy prešmykne, nedáme jej toľko priestoru. Nepozvanému a nepríjemnému hosťovi treba ukázať dvere. Hádku stačí vyhnať láskou, úctou, vďakou za toho druhého a odpustením. Znova a znova. Raz ju to hádam omrzí a prestane otravovať, keď zistí, že v našom a ani vo Vašom domove nie je ani trochu vítaná :)

Katka Štugnerová

Katka Štugnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 36 rokov, som manželka úžasného manžela a mamina troch krásnych chlapčekov. Veľmi rada píšem básne, skladám texty. Je to pre mňa najlepší spôsob ako vyjadriť svoje emócie. Robím si zápisky skoro o všetkom čo ma zaujme, čo zažívam. Život je Dar od Boha. Je krásny, aj keď nie vždy ľahký. Prináša rôzne situácie, z ktorých sa môžeme poučiť, meniť, posúvať vpred :) Mojím cieľom je hlavne povzbudiť a motivovať. Dobré slová v správny čas majú obrovský význam, či už sú povedané, alebo napísané. Zo slov sa vieme nasýtiť, sú vzácnym pokrmom pre naše vnútro...Tak ako je dôležitý a nenahraditeľný chlieb pre naše telo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu