reklama

Ako mať šťastné manželstvo?

Oslavovali sme 13 výročie. Tieto slová som písala s pokorou a modlitbou za všetky manželstvá, ktoré prechádzajú boľavým obdobím. Veľmi si prajem, aby Vás to povzbudilo, pomohlo a dalo silu nikdy to nevzdať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Láska a odpustenie sú pevnými základmi manželstva.

Hádky nie sú katastrofou ani koncom vzťahu, ale novým začiatkom, ktorý ešte viac lásku prehĺbi, keď dám svoje kričiace ego do úzadia.

Milovať pre mňa znamená, že sa rozhodujem meniť samú seba, pre dobro toho druhého.

Milovať pre mňa znamená, ďakovať za život toho druhého.

Odpúšťať pre mňa znamená, že sa rozhodujem vzdať svojho sebectva, vlastných predstáv, urážky aj sklamania.

Je veľmi nefér tvrdiť: "Ten druhý nevkladá do vzťahu, toľko čo ja." Pretože, čo sa pre jedného zdá málo, pre toho druhého to môže byť najviac, čoho je práve schopný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Každý vkladá, čo dokáže a vládze, aj keď to nespĺňa naše predstavy.

Láska NEMENÍ toho druhého, láska SA ROZHODUJE milovať druhého s jeho chybami, aj keď to niekedy bolí a je to náročné.

Tie najväčšie nároky potrebujem klásť na zmenu seba samej a byť milosrdná, zhovievavá, čo sa týka zmeny toho druhého.

Neexistuje nič také ako "ty si sa dobre oženil", "ty si sa dobre vydala". Šťastné manželstvo je o úsilí a snahe každý jeden deň a stojí to za to.

Sú obdobia, kedy jeden viac padá a druhý ho viac dvíha a tak to má byť.

To je láska.

Láska neuteká, keď ten druhý zlyháva.

Láska podáva ruku a prehliada nedostatky toho druhého.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Láska nepozerá na to, kto sa rozišiel, rozviedol a že nie je možné mať v tejto dobe šťastné manželstvo.

Láska vie, že to je možné.

S Božou pomocou chcem ísť príkladom, že sa dá milovať jedného človeka a že je možná vernosť na celý život. Toto je láska v tej najkrajšej a najčistejšej podobe.

Môžem úprimne a s veľkou vďačnosťou k Bohu napísať, že manželstvo ma urobilo oveľa láskavejšou a úctivejšou. A naučilo, čo je skutočná láska a úcta.

Stále je však ešte predomnou cesta a ja sa na tú cestu neustáleho premieňania seba samej teším.

A keď ľudská láska v srdci zlyháva a chce to vzdať, prichádza vždy Božia láska, ktorá to nikdy nevzdá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Modlím sa z celého srdca za manželstvá, aby sa opäť rozhorela láska, prišlo odpustenie a vďačnosť za toho druhého. Aby každá priepasť bola odstránená a dva srdcia sa opäť k sebe vrátili a ľúbili ako na začiatku.

Katka Štugnerová

Katka Štugnerová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 36 rokov, som manželka úžasného manžela a mamina troch krásnych chlapčekov. Veľmi rada píšem básne, skladám texty. Je to pre mňa najlepší spôsob ako vyjadriť svoje emócie. Robím si zápisky skoro o všetkom čo ma zaujme, čo zažívam. Život je Dar od Boha. Je krásny, aj keď nie vždy ľahký. Prináša rôzne situácie, z ktorých sa môžeme poučiť, meniť, posúvať vpred :) Mojím cieľom je hlavne povzbudiť a motivovať. Dobré slová v správny čas majú obrovský význam, či už sú povedané, alebo napísané. Zo slov sa vieme nasýtiť, sú vzácnym pokrmom pre naše vnútro...Tak ako je dôležitý a nenahraditeľný chlieb pre naše telo. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu